Digitális kultúra tanítása felső tagozaton:
Microbit eszközök programozása az iskolában
Nyilvántartási szám: A/9844/2020
A program alkalmas arra, hogy rendkívül élményszerűen vezesse be a tanulókat az algoritmikus gondolkodás, a blokkalapú programozás, valamint a Python mint első programnyelv használatába. Speciális eszközi a Micro:bit és a hozzá kapcsolható érzékelő, beavatkozó elemek, kisautók, robotok. Illeszkedik az új NAT tematikájához algoritmusok és robotika témában, ezért ajánlatos informatika tanárok számára, akik még csak most kezdenek ismerkedni ezzel a területtel, vagy a meglévő ismereteiket szeretnék kibővíteni. Kezdetként magát a Micro:bit panelt programozzák, a beépített érzékelők, valamint a Starter Kit, Tiny:bit, Tumble, Spider (Yahboom) eszközkészletek segítségével. Kreatív foglalkozások keretében megismerkednek a különféle programszerkezetek tanításának bevezetésével ezen készletek eszközeinek felhasználásával.
Bemutatóvideó:
https://www.youtube.com/watch?v=0-MTWtc171w&list=PLYhn_UBkiLAYeDnt7Wd9HFGbE9aCK6KVS&index=3
Digitális kultúra tantárgy tanítása alsó tagozaton:
padlórobotok használata az iskolában
Nyilvántartási szám: A/9843/2020
A digitális eszközök fénykorában, hasznos, hogy tudatosan beépíthessük az oktatásba. A digitális eszközök megfelelő ismerete és biztos használata segíti a pedagógust a mindennapokban. A képzés célja a padlórobotok felépítésének megismerése és az algoritmikus gondolkodás kialakítása. A padlórobotokkal történő fejlesztés során azonnali visszajelzést kaphat a pedagógus, a megértett elméleti rész gyakorlati rész megvalósításakor. A robotokkal elsajátíthat elemi mozgássorokat és összetettebb parancssorokat. E.a.R.L., Mtiny és Qobo robotok mozgatása, használata tanórákon, iskolai kereteken belül.
Bemutató videó:
https://www.youtube.com/watch?v=O_zmNQJ2IRM&list=PLYhn_UBkiLAYeDnt7Wd9HFGbE9aCK6KVS&index=1
Drónok használata az oktatásban
Nyilvántartási szám: A/9842/2020
A program alkalmas arra, hogy rendkívül élményszerűen vezesse be a tanulókat az algoritmikus gondolkodás, a blokkalapú programozás, valamint a Python mint első programnyelv használatába. Speciális eszköze a beltéri drón. Az első lépésekben a tanulók megtanulják a drónok kézi vezérlését. Ez nagymértékben fejleszti a tájékozást a térben. A módszerek élményszerűek, projekt alapúak. A blokkalapú programozásban küldetések végrehajtása során megtanulják az egyes programszerkezetet (ismétlés, elágazás, feltételek, változók, konstansok, síkbéli és térbeli alakzatok sajátosságai és programozása).
Bemutató videó:
https://www.youtube.com/watch?v=Lxqqk_B3UG0&list=PLYhn_UBkiLAYeDnt7Wd9HFGbE9aCK6KVS&index=5
További információk hamarosan.
Érdeklődés, előjelentkezés: info@balazs-diak.hu